roosjeinlonden.reismee.nl

Vierde dag Londen

Hallo kinderen,

Gisteravond sliepen wij pas rond half 1, omdat we naar de musical waren geweest. Om 7 uur werd ik alweer wakker, maar was wel nog moe. Ik ben even naar de WC gegaan en heb nog een uurtje verder kunnen slapen.
Vervolgens zijn we ons gaan klaarmaken en ben ik even gaan douchen. Ik werd gelukkig een beetje wakker daarvan.
Om half 11 zijn we richting het metrostation gegaan. We hebben een hele mooie, grote kathedraal bezocht (zie foto's). Zoek in de klas maar eens op wat een kathedraal precies is en wat de verschillen zijn met een kerk?
Daarna zijn we richting de Londen Eye en the Big Ben gegaan (zie foto's). De Londen Eye is een heel groot reuzenrad, waar je met een groepje in een cabine kan zitten. Je hebt dan heel mooi uitzicht over Londen. Helaas zijn we er niet in gegaan, omdat een meisje uit mijn groepje hoogtevrees heeft. We zijn niet heel lang daar gebleven, omdat het ontzettend druk was.
Vervolgens zijn we naar de duurste winkel van Londen gegaan: Harrods (zie foto's). Daar hebben ze alleen maar merkkleding en ontzettend dure tassen en sieraden. Het was een antiek gebouw met vier verdiepingen. We zijn er even doorheen gelopen, maar zijn niet zo lang gebleven. Alles was zo duur!
We zijn doorgegaan met de trein naar de Londen Bridge. Dat is een grote brug met twee hoge pilaren en antieke stenen (zie foto's). We hebben langs de Theems gelopen en een broodje gehaald in een koffiezaakje. We zijn langs het water gaan zitten en hebben van de zon genoten.
Aan het einde van de middag zijn we nog naar de Primark gegaan. Dit is een grote klerenwinkel met goedkope spullen. Ik heb een paar leuke kleren gekocht (zie foto's).
We waren erg moe van een middag shoppen en bezichtigen, dus zijn we met de bus terug richting ons hostel gegaan. We hebben in de supermarkt bij ons in de buurt kant en klaar maaltijden gehaald, omdat we geen zin hadden om ergens te gaan eten. Zelf had ik penne, kip en spekjes gepakt. Het smaakte best goed!
Daarna zijn we met z'n vieren op onze kamer de film Frozen gaan kijken. Kennen jullie wel, toch?
Om half 10 hadden we nog in een Pub met meester Jop afgesproken. Zoals jullie weten zit hij voor een paar maanden in Londen om daar les te geven. We hebben gezellig iets met hem gedronken en zijn daarna lekker naar bed gegaan.
Morgen gaan wij naar de basisschool waar meester Jop lesgeeft. Daar lezen jullie in de volgende blog meer over.

Groetjes,

Juf Roosje

Reacties

Reacties

mam

Heb weer genoten van je verhaal!

Roosje

@ mam,
Lief dat je mij elke dag volgt! ??

Joyce

Wat leuk allemaal!
Enne... de groetjes aan Jop! ; )

Roosje

@Joyce,
Zal ik doen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!