roosjeinlonden.reismee.nl

Vijfde dag in Londen

Hallo allemaal,

Vandaag schrijf ik nog iets over de donderdag en de vrijdag van mijn studiereis. Ik had gisteren geen wifi dus kon geen berichten online zetten. Op dit moment ben ik weer terug.

Op woensdagavond hadden we met meester Jop iets afgesproken in een Pub. We hebben samen iets gedronken en het was erg gezellig. We waren pas rond half 1 's nachts terug. Om 7 uur werd ik alweer wakker. Helaas gebeurde dit elke ochtend.
Ik ben even gaan douchen en om 10 uur hebben we met de meiden ontbeten.
Om half 11 hebben we de metro gepakt richting Westham. Daar gingen we op bezoek bij de basisschool waar meester Jop stage loopt: Ranelagh primary school (zie foto's). Het was een hele grote school met 496 kinderen. Het viel mij direct op dat het minder modern was dan de Holy Trinity school (van dinsdag). De school stond in een arme buurt waar gezinnen woonden met verschillende culturen.
Eerst hebben we met de directrice van de school mogen spreken. Zij vertelde dat ze niet uit een methode werken (zoals wij dat doen). De leerkrachten moeten zelf hun lessen bedenken en voorbereiden. Dat kost veel tijd, dus hebben ze op bepaalde dagen een moment dat ze dit tijdens schooltijd mogen organiseren. Na schooltijd kunnen de kinderen zich opgeven om aan spellen/sporten mee te doen. Deze worden door de overheid betaalt. Leuk toch? Zouden jullie misschien ook leuk vinden om dit op school te kunnen doen nadat je hard hebt geleerd.
De kinderen hebben in alle groepen bepaalde regels voor het gedrag. Ze noemen dit de 5 R’s. Deze staan voor respect, zelfstandigheid, juiste keuzes maken, een eigen mening hebben en met elkaar spelen. Voor goed gedrag krijgen kinderen iedere vrijdag een beloning. Ze mogen dan een spel kiezen of op de computers werken. Dit is ongeveer hetzelfde als bij ons.
Daarna kregen wij een rondleiding door de school (zie foto’s). Ze hadden een groot speelplein, met verschillende tekeningen op de tegels. Hier kunnen dekinderen spelenderwijs iets van leren (zie foto’s). Ze dragen allemaal een blauw uniform. De jongens een witte blouse met een blauwe broek en de meiden een wit shirt met een blauwe rok. Dit zag er leuk uit!
Daarna zijn we richting het huisje terug gegaan en hebben we even op bed gelegen. Dit vond ik wel fijn, want ik had een beetje keelpijn.

Om half 6 zijn we naar de Pub van gisteravond teruggegaan en hebben we burgers/spek gegeten (zie foto’s).

Rond half 9 zijn we terug naar het huisje gegaan en hebben we even naar het Eurovisie Songfestival gekeken. De verbinding deed het niet goed, dus we hebben alleen Nederland gekeken. Daarna hebben we nog een paar spellen gedaan (zie foto’s). Rond 11 uur zijn we naar bed gegaan. Ik was heel erg moe.

Liefs,

Juf Roosje





Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!