roosjeinlonden.reismee.nl

Laatste dag in Londen

Hoi kinderen,

Dit blog gaat over de laatste dag in Londen. De nacht van donderdag op vrijdag heb ik weer slecht geslapen, helaas.. Ik had mijn neus verstopt en ook nog een beetje last van mijn keel. Ik werd weer om 6 uur 's morgens (vroeg he?) wakker. Ik kon niet meer slapen en ben mij al klaar gaan maken. De andere meiden sliepen wel nog.
Om 7.15u moesten ik en een ander meisje (wij waren de ontbijtgroep) boodschappen gaan doen. We hebben onze lunch klaargemaakt en zijn richting de metro gelopen. De koffers hadden we op één kamer gezet.

Om half 10 hadden we afgesproken op de laatste basisschool: de William Davies primary school (zie foto's). Dit was vergeleken met de andere twee scholen een kleine school (ongeveer 200 kinderen). We werden hartelijk ontvangen door de directrice en mochten plaatsnemen in de koffiekamer. Daar zaten ongeveer 10 kinderen van year 6 (dat is bij ons groep 7-8). Zij zouden ons een rondleiding door de school geven. Per tweetal studenten van de Pabo vertelden twee kinderen iets over de school. We liepen langs alle klaslokalen en zagen de bibliotheek(zie foto's). Ze hadden zelfs twee cavia's in een klaslokaal. Deze mochten de kinderen zelf verzorgen. Zouden jullie dat ook leuk vinden? De kinderen wisten heel veel over de school en vonden het leuk om dit aan ons te kunnen vertellen. Ik vond het een interessante rondleiding!
Na het bezoek aan de school zijn we met ons groepje nog naar het centrum van Londen gegaan. We hebben de laatste souvenirtjes voor thuis gekocht. Misschien zit er ook wel iets voor jullie bij...
We kochten iets te eten en te drinken voor de terugreis en hebben onze broodjes opgegeten. Daarna zijn we terug richting het hostel gegaan om de koffers op te halen. Met de hele groep verzamelden we daar.
Om 4 uur waren we op het treinstation st. Pancras. Vanuit daar vertrok onze Eurostar trein om 5 uur terug richting België (zie foto's). In de trein heb ik proberen te slapen, maar dit lukt niet goed. Ik was verkouden en had een beetje last van mijn oren. We hebben nog een paar spelletjes gespeeld en na gekletst over deze week. We moesten in Brussel en in Luik overstappen. Om 11 uur kwamen we aan op het station in Maastricht.

Ik was erg moe, maar de treinreis viel mij gelukkig mee. Het was een leuke groep om mee te reizen.
Ik kijk terug op een leerzame reis in een mooie en grote stad.
Vandaag ga ik uitrusten en genieten van het zonnetje dat nu schijnt in Schink op Geul.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn blogs te lezen. Ik vond het in ieder geval leuk om mijn reis te kunnen delen met jullie.
Ik verheug me erop om jullie donderdag weer te zien. Dan kunnen jullie alle vragen over Londen aan mij stellen.

Liefs,

Juf Roosje

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!