roosjeinlonden.reismee.nl

Eerste dag Londen

Hoi allemaal,

Vandaag beginnen jullie weer op school. Ik hoop dat jullie een leuke vakantie achter de rug hebben. Op dit moment zit ik al in Londen. Ik ben gisteren aangekomen. We vertrokken gister morgen om kwart over 9 vanaf het treinstation in Maastricht richting Londen. We zijn met een groep van 8 meiden en twee begeleiders. We zaten ongeveer 20 minuutjes in deze trein richting Luik (Liège). Daar moesten we overstappen op de trein richting Brussel midi. Om 11 uur kwamen we daar op het station aan. We konden even snel naar de WC en hebben een paar broodjes bij de Subway gehaald. Om 11.56u vertrok de Eurostar richting London city. Deze trein rijdt ongeveer met een snelheid van 200 km/u onder de zee door. Het was een ontzettend lange trein die zelfs een bar + restaurant had. Je merkt het nauwelijks als je in de tunnel onder de zee zit. Mijn oren zaten wel een beetje dicht toen we in kleinere tunnels kwamen. Om twee uur 's middags (dus één uur in Londen) kwamen we aan op st. Pancras station. Van daaruit moesten we met de metro richting ons hostel. Dit was best vermoeiend, want we moesten trap op en trap af met onze (te) grote koffers. Na een klein uurtje waren we eindelijk bij ons verblijf aangekomen: the Latimer Church. Dit is een klein hostel waar we deze week kunnen slapen. Het zag er netjes uit; mooie badkamers en schone bedden. Ik slaap met drie meiden op één kamer. Ik heb een stapelbed en slaap op het bovenste bed. We pakten alles uit en moesten even uitrusten van de lange reis. Daarna dronken we gezamenlijk een kopje thee en haalden wat boodschappen in de dichtstbijzijnde supermarkt.
Vervolgens zijn we in kleine groepjes de stad in gegaan. We gingen met de rode bus (zie foto's). Dat was een leuke rit, want we zaten op de bovenste verdieping en konden uitkijken naar de grote gebouwen van Londen.
We hebben bij de mac Donalds gegeten, omdat we niet zo'n zin hadden om ergens te gaan uiteten.
Vervolgens zijn we naar het Buckingham Palace gegaan (zie foto's). Daar heeft de Koningin vergaderingen en werkt zij samen met 300 andere mensen aan de koninklijke hofhouding. Misschien eens interessant voor jullie om hier een spreekbeurt over te houden?!
We waren erg moe van het reizen, dus zijn we daarna met de metro terug gegaan naar ons huisje. Voor vandaag was het genoeg geweest. Ik heb al veel van deze big city gezien, maar nog lang niet alles.

Morgenavond post ik weer een blog! Tot dan.
Liefs,

Juf Roosje


Reacties

Reacties

mam

Leuk reisverslag!
Geniet maar van Londen.

Roosje

Dank je mam, vanavond plaats ik weer een nieuw blog

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!