roosjeinlonden.reismee.nl

Derde dag in Londen

Hoi allemaal,

Vanmorgen werd ik om 7 uur wakker (voor jullie dus 8 uur). Dit kwam doordat onze kamer niet helemaal donker is. Ik heb best goed geslapen, maar niet heel lang. Ik sliep pas laat. Ik ben opgestaan (de andere meiden sliepen nog) en heb me lekker warm kunnen douchen. Daarna hebben we ons samen klaargemaakt en zijn gaan ontbijten.
Vervolgens hebben we (alweer) de metro genomen bij Stepney Green (zie foto's). In de trein kwamen we een meneer tegen die met zijn papegaai op stap was (zie foto's). Dit vond ik wel even leuk om vast te leggen, want zoiets zie je in Nederland niet gauw. Overigens werd het reizen met de metro steeds makkelijker. We stapten uit bij Picadilly Circus. Daar liggen de meeste winkels :) We kochten kaartjes voor de musical Mamma Mia.
Om half 1 gingen we met alle meiden samen richting een basisschool: Holy Trinity school (zie foto's). We werden hartelijk ontvangen door de directeur en moesten een foto van ons zelf maken met een camera. Dit is het beveiligingssysteem die ze op scholen in Engeland hebben. Zo weten ze wie allemaal binnen zijn en zorgen ze ervoor dat geen vreemden op een ongemerkte manier binnen komen. Deze basisschool was zo ontzettend modern. Ze hadden grote lokalen, veel computers (allemaal van het merk Apple), grote beamers en mega grote speelplaatsen. Deze waren ook nog eens overdekt (zie foto's). Alle kinderen maken hier gebruik van een iPad. Ze krijgen les via dit apparaat en volgen niet (zoals jullie) een methode Alles in 1 of Pluspunt. De leraren verzinnen steeds hun eigen les, maar volgen wel een leerlijn. Zo weten ze wanneer welke stof aan de kinderen moeten geven. Wat mij opviel, was dat alle lokalen steeds met een pasje afgesloten werden. Niemand kon onopgemerkt naar binnen. Het gebouw was heel goed beveiligd.
We hebben de kleuters gezien en mogen meespelen in de klas (in Engeland noemen ze groep 1 en 2 reception). Ik heb met de kinderen in de zandbak gespeeld, kreeg in de keuken (nep) eten en drinken en hielp ze met poppen aankleden. Leuk om dit in het Engels te mogen spelen. Zo kon ik ook aan mijn taalvaardigheid Engels werken.
Rond 4 uur gingen we met onze groep terug richting het centrum. We bezochten China Town (allemaal Chinese restaurants en winkeltjes). Daar hebben we bij een wok gegeten. Ik heb geprobeerd om met stokjes te eten, maar was er niet zo goed in helaas. Daarna heb ik mijn rijst en kip gewoon met bestek gegeten. Helaas viel het eten niet zo goed, was een beetje misselijk.
Om kwart voor 8 zijn we naar de musical Mamma Mia gegaan (zie foto's). Het was een groot, antiek gebouw met maar liefst vier verdiepingen met stoelen. Zelf zaten wij op de derde verdieping (balkon). Ik heb genoten van de liedjes en zelfs een beetje meegezongen. Er zat veel dans en zang in de musical.
Daarna zijn we met de metro weer terug gegaan richting ons huisje. We waren weer erg moe van dagje Londen. Nu lekker slapen. Hopelijk hebben jullie een beetje een idee wat juf Roosje in Londen aan het doen is!

Tot morgen!

Reacties

Reacties

mam

Leuk en interessant verhaal weer!
Ben weer benieuwd naar je volgende reisverslag.

Roosje

@ mam, lief van je!!!

Lilian Roosjen

Hallo Roosje,

Wat fijn dat je zoveel leuke en interessante dingen meemaakt. Ik denk dat de tijd zo wel snel om zal vliegen. Veel plezier.

Roosje

@Lilian, precies.
Vandaag gaan we richting de bezienswaardigheden.

groep 7a

Hoi juf Roosje,
We hebben je reisverhalen in de klas gelezen. Vonden ze erg leuk.
We zijn benieuwd wat je te vertellen hebt volgende week.
Nog een leuke en leerzame tijd in Londen.

Roosje

@ groep 7a,
Fijn dat jullie het hebben gelezen. Vanavond en morgenavond plaats ik nog blogs. Verheug me erop om jullie volgende week weer te zien en mijn verhaal te kunnen vertellen over deze week! Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!