roosjeinlonden.reismee.nl

Tweede dag Londen

Hallo,

Ik heb vannacht redelijk geslapen in het stapelbed. Een beetje onrustig en ik ben een paar keer wakker geworden door kabaal op de gang en buiten. Maar ik mag niet klagen, ik ben weer een beetje uitgerust van de reis.

Om half 8 zijn we opgestaan en hebben we ons klaargemaakt voor het ontbijt. Ik zit bij de ontbijtcrew dus ik ben samen met een ander meisje verse broodjes gaan halen. We aten fruit, broodjes, spek en ei.
Om kwart over 9 liepen we richting het metrostation. We waren uitgenodigd bij een uitzendbureau speciaal voor leerkrachten (zie foto's). Dit zijn mensen die ons (leerkrachten) helpen om aan een baan te komen. Ze weten alles over toetsen die de leerkrachten in Engeland moeten hebben om les te mogen geven. We kregen aan de hand van een PowerPoint uitleg over hoe zij leerkrachten helpen. We speelden een paar spelletjes en wisselden informatie uit over het les systeem in Nederland. Ik vond dit leuk en leerzaam om een keer mee te maken.
Om 12 uur splitsten wij ons weer op in groepjes. Samen met drie andere meiden ging ik de stad in. Eerst trakteerden wij ons op een lekkere koffie bij de Starbucks (zie foto's). De cappuccino smaakte heerlijk.
Vervolgens zijn we de grote stad in gegaan op zoek naar leuke winkels. We kwamen een ontzettend grote snoepgoedwinkel tegen. Ik heb mijn ogen uitgekeken daar hoeveel snoepjes, chips, koekjes en chocolade ze daar hadden (zie foto's). Daarna zijn we naar de grote M&M winkel gegaan. Ze verkopen daar alles met de M&M poppetjes erop. Denk aan broeken, truitjes, sjaals, sokken, telefoonmapjes, mutsen, sieraden, en natuurlijk de M&M snoepjes zelf (in alle kleuren in grote rekken).
Om half 6 zijn we een hapje gaan eten in een Mexicaans restaurant. Ik heb daar een tortilla met pittige kip gegeten. Hij smaakte heel goed, want ik had wel honger gekregen van dat wandelen door de stad.
Het 's avonds werden we verwacht bij een universiteit, genaamd St. Mary's (zie foto's). Dit was een ontzettend groot studentencomplex. Hier studeren ongeveer 6000 studenten (net zoals ik) aan een lerarenopleiding. Er was een sportveld, bibliotheek en een restaurant bij de school. Ik heb hier mijn ogen weer uitgekeken. We kregen uitleg over de vakken die de studenten volgen en een mevrouw gaf veel informatie over het les geven in Engeland. Ik kon op deze manier ons onderwijs in Nederland vergelijken met dat van Engeland.
Het is mij voornamelijk opgevallen dat ze in Engeland strenger zijn en meer regels hebben. Ze werken veel in groepjes samen en hebben een grote verantwoordelijkheid voor projecten die ze moeten afmaken. Dit hebben wij in Nederland niet altijd.
Daarna moesten we weer terug reizen met de metro naar ons huisje. Dat duurde nog 1,5 uur. We waren allemaal erg moe van deze lange dag, dus bij thuiskomst gingen we even douchen en meteen naar bed.

Waarschijnlijk gaan we morgenavond naar een musical. Verassing is nog naar welke..
Dat lezen jullie in mijn volgende blog.

Tot snel!!

Juf Roosje


Reacties

Reacties

Jessy

Hoi Roosje,
Heel veel plezier daar en GENIET!

mam

Heb weer genoten van je reisverslag!
Leuk die foto van M&M shop.

Roosje

@Jessy @mam,
Dank jullie wel. Het is zeker een ervaring om in Londen te lopen, maar ook om naar het Engelse onderwijs te kijken.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!